Runoja

Täältä löydät kuusi runoa, joista kolme on Oonan kirjoittamia ja kolme Ainon. Ensimmäiset runot ovat Ainon ja viimeiset Oonan.


Tervetuloa lukemaan näitä runoja! :D

Kuva: Pixabay

Kirjojen siivet

 

Hellästi, kirjan kansi aukeaa.

Hetkessä olen sen maailmassa.

Sivut lepattavat ja sanat lentävät mielessäni.

Kuin perhonen, aamu kasteisella niityllä.

Lepatan tieheni, kirjaston uumeniin.

Kukaan ei löydä minua.

Eivät näe siipiäni.

Eivät huomaa haurauttani.

Silti väittävät että tuntevat minut.

Mutta minä tunnen vain kirjojen siivet.

Sillä vain ne vievät minut todelliseen luontooni.


Hymy


Hymy, se miksi haluamme olla iloisia.

Hymy,se mikä lohdutti minua vaikeana hetkenä.

Hymy, se jonka minulle sinö iltana soit.

Hymy, se joka kävi kasvoillani ennen kuin tajusin elämän.

Elämän todellisen puolen.

 

Kyyneleet


On onnea ja surua.

On vaikeita hetkiä ja valintoja.

Voimme itkeä surusta,

mutta myös onnesta.

Saamme vuodattaa kyyneleitä

ja silloin täytyy muistaa:

Kun on ikävä joku lohduttaa meitä.

Kun on iloinen joku iloitsee kanssasi.

Iloitse kuitenkin enemmän,

sillä vaikka suru on kaunista

on onni aina kauniimpaa.

Kaikista kauneinta on kuitenkin se hetki,

jolloin ystävät nauravat,

yhdessä.


Kaipaus


Sä jätit mut,

Veden mun poskella näit,

Sä sen sait aikaan,

Mut silti jatkoit matkaa,

Poispäin mun elämästä.

 

Hymykuopat


Ne syvenevät.

Vierellä toinen kasvaa,

Kurkottaa ylös.

Saa hänet taas näyttämään

Aidosti iloiselta.


Perhosen matka

 

Siiven pehmeys.

Liidon vakaus.

Korkein vuori.

Ylitse käy.


Ilma kannattelee,

Tukee matkan.

Liito pehmeä,

Jatkuu ikuisuuksiin.


Nousee aamuna.

Nostaa, laskee,

Koko ajan lentoon.

Kohoaa ilmojen ylle.


Kommentit

  1. Ääähh, ihania! <33 Kyyneleet ja Perhosen matka eivät oikein iskeneet, mutta muut... IHANIA. "Mutta minä tunnen vain kirjojet siivet", "hymy, se joka kävi kasvoillani ennen kuin tajusin elämän", "saa hänet taas näyttämään / aidosti iloiselta"... Voisin vain luetella koko runot. Ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kii-tos! Jos mulla olisi läppärillä keksi saisit sen, sillä kukaan muu ei ole kommentoinut tähän postaukseen, vaikka tämä on ollut julkisena jo kauan. :D Sä et muuten saa opetella noita ulkoa! Mä en kestä, jos opettelet nearly kaiken ulkoa xd

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos, jos kommentoit se on meille todella tärkeää. <3

Jos oma kommentointisi ei toimi klikkaa etusivulla sivupalkkia ja sieltä 'kommentoinnin vastinetta' jonne voit jättää kommenttisi myös.

Toivoisin, että kommentoit postauksiini ja jos asiasi on negatiivistä palautetta kertoisit siitä asiallisesti.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Runo/teksti, jolla ei ole nimeä, koska olen liian laiska

Vain yksi päivä elämästäni

Ilmoitus & Kunnossa